Sades A70 virtuális 7.1 gamer fejhallgató teszt - van, ami az, aminek látszik

2015.11.09. 10:00

mrgergoke

a70-c.jpg

Ritkán hallani ilyesmit, nem? Általában azt mondják, hogy ,,ez egyáltalán nem az, mint aminek látszik! Meg tudom magyarázni!". Én majdnem ugyanezt mondom, mert én is meg tudom magyarázni nagyjából, és meg is fogom, de ez pontosan az, mint aminek látszik. Ez kérem, egy virtuális 7.1 hangzással rendelkező gamer fejhallgató.

Szokásos kezdés: akik régebb óta olvassák a cikkeim, azok találkozhattak már két Sades fejessel is, az első az SA-904, a második pedig az A30 XPower volt. Az elsővel nem voltam elégedett, de a második kategóriákkal más hangzást adott, ott az egyetlen problémám az volt, hogy nem kaptam hozzá driver CD-t, utólag sem küldött az eladó, így nem tudtam hangszínt szabályozni, satöbbi, de nagyon tetszett a hangzása még a Windows alapdriverével is.

Arról is irkáltam több mindent, hogy mekkora a kavarodás a gyártó körül, és ez most csak ég bonyolultabb lett. Rájöttem, hogy a sades.us és sades.cn oldalak mellett létezik még egy sades.cc is, amit gyorsan behoz a böngésző, nem trógerkedik, és még win10 driver is van fent a fejesekhez. Arról nem beszélve, hogy feltöltöttek egy doksit, amiben leírják, hogy ők márpedig tök eredeti cuccot árulnak és jogosultak is erre. A cikkírók gyakran megfeszülnek (nekem legalábbis sok energiámat fel szokta emészteni), hogy az olvasóközönségnek a lehető legbiztosabb információkat szolgáltassák a gyártókról, ami annyira nem szokott bonyolult lenni az átlagos termékek, átlagos gyártók esetében, de valljuk be, hogy jelen esetben egyik sem átlagos. Én most adtam fel a dolgot, hogy információt szolgáltassak a gyártóról, mert már fogalmam sincs, hogy mi lehet az igazság.

61jkepwcc_l_sl1200.jpg

Röviden, hogy értsétek: az USA oldal azt állítja, hogy amit nem ők árulnak Wolfgang, meg ilyesmi fantázianevekkel, hanem SA-val kezdődő termékkódúak, azok mind hamisítványok. Ez hihető lenne, ha működne az oldaluk, de olvastam panaszt, hogy nem csak a levelekre nem érkezik válasz, hanem már terméket sem küldenek. Lehet nekik fizetni kártyával, de senki sem nézi már, nem kapsz semmit sem. Akkor van a .cn oldal, ami nagyrészt kínai is, és az oldal dizájnja miatt le sem tudtam fordítani angolra az egészet, mert a Translate nem lát bele a mindenféle mozgó, animált oldalelemekbe. Innen anno lehúztam mindenféle drivert, de nem voltak jók a fejhallgatómhoz, így fogalmam sem volt, hogy mire jó ez az oldal, és ki gyártotta az én fejesem. Most megtaláltam a .cc oldalt, ami tök angol, gyors, használható, teljes a terméklista a nemUSA termékkódokkal, és korrekt infókat is adnak, valamint pecsétes papírjuk van a legális terjesztésről. Döntsetek ti.

 

Külcsín

Van egy olyan hibám (?), hogy elsősorban külső alapján keresek termékeket, az alapján választok, hogy valami hogy áll a fejemen, milyen színekben világít, mennyire dizájnos, és ha átmegy egy szűrőn, akkor kezdem el összevetni őket funkcionalitás szerint. Nyilván senki sem vesz olyasmit szívesen, ami ronda, de én azért egy kicsit talán kritikusabb vagyok ilyen szempontból a kelleténél. Ízlések és pofonok, ugyanis többetek számára egyszerűen giccses lehet  fejhallgató, amivel most megismerkedhettek, de lévén, hogy kikapcsolható a világítása, ne vonjátok úgy össze a szemöldökötöket.

71p94nuqcxl_sx425.jpg

Szóval az alapján választottam ki, hogy nagyon tetszik a rácsos dizájn az oldalán, a felcsapható mikrofon, a hatalmas párnák, amik körbeölelik a fület, és nem annak peremén támaszkodnak. Az természetesen alapfeltétel volt, hogy Sades fejes legyen USB csatlakozással, ezek pedig implikálják a virtuális 7.1 hangzást saját driverrel segítve.

Kicsomagoláskor egy picit sem csalódtam, sőt. Élőben legalább olyan jól néz ki, mint képeken. Ha valakinek bejön ez a dizájn, az ilyesmi formatervezés, annak tetszeni fognak a képeim:

...amiket lőttem róla

A kábel harisnyázott, ahogyan már megszokhattuk, nagyon hosszú, de összefogható a gumis rögzítővel bármilyen hosszat is engedünk ki belőle és kellemes távolságban van az eszköztől a vezérlő is. Bedugáskor az kéken világítani kezd, a fejes pedig sajnos közepesen lassú színátmenetekkel minden színt megjelenít, a fő színeknél áll meg. A képeknél ugyan csak sárgát/zöldet, meg a lilát sikerült elkapnom, mert mire fókuszált rá a telefonom, addigra megint elsötétült. Annyira nem borzasztó a dolog, mint így elsőre gondoljátok, de ha valaki nagyon rühelli az ilyen gagyiságot, az élőben is fogja, ez tuti. Megoldás: kapcsold ki a távirányítóján.

Ha a tartozékokat nézzük, észrevehetjük, hogy ezúttal kiköszörülték a csorbát az eladók, kaptam driver CD-t. Mondjuk most pont nem volt rá szükségem, mert win10-re váltottam egy ideje, annak a drivere pedig még nem volt fent a CD-n. Meg is ijedtem, amikor kiírta a telepítő, hogy nem támogatott platformon dolgozok. Felkerestem a zacskóra nyomtatott sades.cc oldalt (így ismerkedtem meg vele), és legnagyobb meglepetésemre egy működő win10 driver fogadott.

a70_7_1ch_sound_effect_gaming_headset-12.jpg

Semmi perc alatt felhúztam a drivert, és kezembe vettem a fejest. Kemény műanyagból készült, természetesen nem tettem próbára, de nagyon strapabírónak tűnik. Stabilan kattogtak a szárak, nem kell attól tartani, hogy összevissza fogja állítani magát a fejünkön, ha megigazítjuk. Nem akarok részletesen belemenni a külsőségekbe, maradjunk annyiban, hogy abszolút rendben van az anyaghasználat, és az összeszerelési minőség is. Elkezdtem próbálgatni, hogy hogyan illeszkedik, merre igazítsam, mennyire húzzam ki a szárait, és meg kell mondjam, meglepően stabilan állt a fejemen. Az eddigiek sokkal lazábbak voltak, ez rendesen ott volt a fejemen. Szó sincs róla, hogy szorított volna, de nem lifegett, az biztos.

 

Tesztüzem

A hangszigetelése nem A+++, de hát nem is került annyiba, hogy ezt elvárjam. Ezekre egyébként tapasztalatom szerint jellemző az, hogy amíg nem szól semmi, addig zavar, hogy mennyire lehet hallani a külvilágot, de amint megszólal benne valami, máris eltűnnek a kinti zajok, ezért szeretem a Sades fejeseket.

A driver tele van mindenféle beállítási lehetőséggel, csak hangszóró oldalon ott van a hangerő szabályzó, mintavételezés beállító, hangszínszabályzó, környezeti effektek, virtuális 7.1 váltó, karaoke cucc, és az erősített térhatás. Ezen felül a mikrofonon is állítható mindenféle dolog (érzékenység, előre beállított hangtorzítások, stb.).

a70_7_1ch_sound_effect_gaming_headset-12.jpg

Szóval szoftveres oldalon kifejezetten jól el van látva, főleg ha arra gondolunk, hogy mégis csak Kínából érkezett. Első körben játékkal próbáltam ki. Meg kell hagyni, ezt nem vittem túlzásba, mert csak a térhatást szerettem volna tesztelni, semmi egyebet. Rárontottam hát a Crysis 3-ra, és egy király akciójelenet közepébe ugrottam, hogy dübörögjön, aminek dübörögnie kell, és halljam azokat a lépteket a hátam mögöttről. Eltöltöttem jó pár percet azzal, hogy lekempeltem egy sarokba, vaktában lőttem egyet, láthatatlanná tettem magam, és néztem, hogy merre járkálnak a lények, és én hogyan hallom őket.

Kár lenne ferdíteni a valóságon, úgyhogy nyersen tálalom nektek. Ezen a ponton egy kicsit csalódás a dolog, ugyanis nem tudnám feltétlenül megkülönböztetni az apró különbségeket. Ha folyamatában hallom a hangot, akkor meg tudom állapítani, hogy van mellettem valami nagyjából x méterre, és óramutató iránnyal ellentétesen köröz körülöttem. Azt állapítottam meg viszont, hogy ha egy pontot megálltak a lények, és csak kicsit mozdultak onnan, nem mindig tudtam megmondani, hogy milyen irányba indultak el. Továbbinduláskor persze már megvolt a dolog, de a térhangzásnak az lenne a lényege, hogy nagyon jól meghatározható legyen a hangforrás helye.

htb1k_lhfvxxxxczxvxxq6xxfxxxi.jpg

Aki kizárólag ezért venné a fejest, az valószínűleg nem ezt venné, de én mondom, hogy nem is ezt keresi. Ez olyan általános játékosoknak lehet jó, mint amilyen én vagyok. Nem elvárás nálam, hogy mindent pontosan halljak, mert heti-havi pár alkalommal csak élvezetből, vagy nosztalgiából játszok egyet, illetve a Fallout 4-gyel fogok hamarosan befüggeni, amint kijön. Ilyesmire teljesen jó, de nem világbajnokságra találták ki.

Ami viszont a zenei oldalt illeti, hát megdöbbentően jól szól. Tudom, hogy sok ember basszközéppontú, és ők rajongani fognak a fejesért. Nagyon erős, dübörgő mélyekre képes, és mellette (ha nem húzzuk fel teljesen maximumra a mélyet) szép tiszták a magasabb tartományok is. Nem rossz az alapbeállítás, de szerintem elkélhet némi utánigazítás, hogy tökéletes legyen. Modern, basszusos zenékre lett igazából kitalálva, illetve Halálos iramban 78 és fél jellegű filmekre. Akciófilmek, lövöldözős játékok, meg minden, ahol a hang fontos eleme az ingereknek, arra ez a fejhallgató tökéletes választás.

htb1c9tgfvxxxxckxvxxq6xxfxxxd.jpg

Ne riadjanak meg azok sem, akik nem azért ülnek a gép elé, hogy basszusrezgésekkel távolítsák el az ablaküvegeket a helyükről, ugyanis ha valaki nem kíváncsi a dübörgésekre, csupán egy remek, életteli, erőteljes hangzást szeretne elérhető áron, az sem fog csalódni benne. Miért gondolom? Azért, mert nagyon sok jazzt is hallgatok az elektronikus zenék mellett. A hangszínszabályzás garantáltan megoldja a problémákat, ha valamiből túl sokat hallunk.

 

Verdikt

Ez egy remek cucc. Sok órán a fejemen volt, és nem fájdult meg benne a fülem-fejem, nem rohadt bele az izzadságtól. Kellemes, tiszta hangzást nyújtott végig, jól körbefogja a füleim, stabilan áll a fejemen, jól hallanak a mikrofon segítségével a játékostársak, és remekül testre szabható az eszköz a szoftveren keresztül. A dizájn abszolút rendben van, a világítása kikapcsolható, és több funkció is elérhető a távirányítójáról, ami kézhez közel csüng a kábelen. Az egyetlen dolog, ami zavaró lehet, hogy minimum hangerőn is relatíve hangos. Mármint a beállított hangerőhöz képest túl nagy a hangja, ezért ha igazán csöndes zenét akarunk hallgatni, akkor nem tudom, mit lehet csinálni, erre nem tudok megoldást. Nem kell azt gondolni, hogy mindig bömböl, de a minimum hangereje olyan, hogy teljes csendben pont jó. Ha ilyen suttogósan halkan akarjuk használni, arra nincs lehetőség.

sades-a70-professional-gaming-headphone-headset-for-computer-gamer-led-light-usb-plug-7-1-surround.jpg

Röviden akkor a véleményem. Van, ahol már 35 dolcsiért vihető, ami kábé 10.000 forint. Szerintem ahhoz képest, amit kínál (érted, KÍNÁl, bruhaha) ajándék. Tény, hogy az USB miatt nem viszed oda, ahova akarod, de nagy is, meg nem hurcibálásra lett kitalálva. Ez egy remek termék, bárkinek bátran ajánlom! Egy valamit azért még elárulok: a fejhallgató egy közeli rokonával együtt érkezett, amellyel szintén hamarosan megismerkedhettek, úgyhogy ne kapkodjátok el a vásárlást, mert könnyen lehet, hogy utána bánni fogjátok, hogy nem azt vettétek meg.

A cucc jó szokásomhoz híven megint TomTop-os termék, mivel volt hozzájuk kuponom, így elég jó kedvezménnyel tudtam megvenni mindkét fejest. Én végül a másik mellett döntöttem, hamarosan kiderül, hogy miért!

Uff.

1 komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr668044046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aztapaszta 2015.11.11. 08:13:17

nagyon ronda a kinézete
süti beállítások módosítása