Xiaomi Mi Band teszt - sportolj okosan!

2015.04.20. 10:00

mrgergoke

 sh-v-4.png

Mi is ez pontosan és kell-e nekünk ilyen? Hogy kell-e, az majd elválik, szerintem mindenki hevesen fog bólogatni a gyári specifikációk alapján. Nos, ez az eszköz egy afféle okoskarkötő. Magunkon viselve számolja a lépéseinket, nézi, hogy a napi cél hány százalékát teljesítettük, kalóriát számol, alvásminőséget monitoroz, rezgéssel ébreszt, értesítéseket jelez, stb. Elég sokoldalú kis ketyere, és ha nincs is szükségünk minden funkciójára, még akkor is érdemes lehet megvásárolni.

A Xiaomi-ról már nagyon sokan hallhattatok pár dolgot. Tényleg nagy gyártó, aki a köztudottan magas minőségű termékek mellett talán azzal növeli leginkább a presztízsét, hogy nem olyan tempóban szüli az új telefonokat, mint a Samsung például. A Samsung-nál objektíven az figyelhető meg, hogy a profitorientált működést a széles termékpalettájukkal tartják fenn, míg a Xiaomi inkább kevés, nagyon olcsó, de pofátlanul jó minőségű termékével teszi ezt.

Az eddig elért eredményeik, hírnevük már önmagában vonzóvá tehette sokak számára az ő márkanevükkel ellátott termékeket. Még sosem volt Xiaomi termékem, de mivel pont egy ilyesmi eszközt kerestem elérhető áron, elérkezett az ideje, hogy tegyek egy próbát velük.

Egy határozottan dizájnos kis oldalt szántak a terméknek, mely a főmenüben külön elemként található meg, ezzel is jelezve, hogy ami olcsó, az nem feltétlenül elhanyagolandó, és figyelmen kívül hagyandó.

 

Rendelés

Elgondolkodtam rajta, hogy honnan és hogyan rendeljem. Amikor megvásároltam, a termék már itthon is kapható volt helyenként, de egyrészt jóval drágábban, másrészt pofátlanságnak érezném a cikkelést, ha itthon vásároltam volna. De tényleg. Szóval elkezdtem gondolkodni, hogy ebay, aliexpress, vagy egy nevesebb webshop lesz végül a nyertes. Az aliexpress-t pont úgy ismertem meg, mint egy sufni hely, ahol, ha kell, akkor baromi olcsón megkaphatóak egyes dolgok, bár időnként átverés van a dolog mögött, időnként meg isten se tudja, honnan származik az adott termék.

v6ornp.jpg

Elkezdtem böngészni, és minden addigi árnál olcsóbban találtam meg. Annyi volt a "hátrány", hogy doboz nélkül adták, de természetesen minden tartozékával. Nem volt agyonértékelve az eladó, de úgy gondoltam, hogy ezt a mínusz 1-2 dolcsit megéri a rizikó, meg kinek kell a doboz amúgy is. Legnagyobb meglepetésemre automata kaptam a tracking number-t hozzá, elfogadható időn belül megérkezett a termék is, és láss csodát, lezárt fóliában volt. Mármint le volt hegesztve egy darab fóliában az összes tartozékával együtt, nem teljesen mezítláb érkezett, ez pedig pótolta a bontogatás élményét, és a doboz hiányát is részint.

A tartozékok listáját nem kell túl sokáig gépelnem: valami papírka, meg a töltőkábele.

 

Használatba helyezem

Igen gyorsan üzembe helyezhető: valószínűleg feltöltve érkezik( valamennyire biztosan), már csak a bluetooth-t kell bekapcsolni a telefonon, és a programban párosítani a telefont az eszközzel. Kéri utána, hogy érintsük meg a tetejét, és ha ezt megtettük, akkor minden király, majdnem készen vagyunk. Kéri néhány fizikai paraméterünket, amik a számolásokhoz kellhetnek, aztán testreszabhatjuk a saját kis dolgainkat, mint az ébresztés, vagy értesítések kérése, jelzés színe, stb.

Az egyik saját képemen látszik a 3 kis pötty a tetején. Na, azok alatt LED-ek bújnak meg, melyek színe egységesen állítható az app felületéről, asszem 4-5 szín elérhető. Tiszta sor tehát, hogy kijelző nincs, ergo ez nem okosóra, ennélfogva nem is zabál annyit, innen a 30 napos üzemidő, mely nem parasztvakítás, a gyártó megint igazat beszélt!

Képek

IP67-es védelemmel látták el, melyet én ugyan nem mertem tesztelni, de elméletileg fürdeni nyugodtan elvihető például, mert közel sem kap annyi vizet, amennyit ki kell bírnia.

Napközben lépés- és kalóriaszámlálóként funkcionál elsősorban, valamint képes rezgéssel tájékoztatni minket, hogy valamit alkot a telefon a zsebünkben, ha favágólábunkra már nem jön át annak a rezgése. Ez nekem külön hasznos volt, mert a környezetem miatt nem hangosíthatom fel sosem a telefont, de a rezgést meg nem érzem, ez a Thl 5000 hülyesége. Ezt garantáltan észrevesszük.

sh-v-2.png

Nap végén egy fix időpontban tud minket tájékoztatni az app az adott nap végzett "melónkról". Van előre beállított napi ajánlás a lépésszámra, de ez módosítható is, meg kiírja mindenféle kajával, hogy az egyes mozgásciklusok nagyjából mennyi és milyen kajának felelnek meg.

Amikor észreveszi, hogy gyanúsan nyugodt a kezünk, átlép alvós módba és elkezdi figyelni a mozgásunkat, mely alapján előállítja az alvásciklusunk leírását. Amikor mélyalszunk, nem mozgunk, el vagyunk süllyedve nagyon az elménkben, ez az igazi pihenés, amire az elmének szüksége van. Ebből időnként mindig feljövünk, mocorgunk, átfordulunk a másik oldalunkra, köhögünk párat, abbahagyjuk a horkolást, jobbn magunkra húzzuk a takarót, vagy lerúgjuk, tehát ilyenkor csináljuk azokat a dolgokat, amik tudatos cselekvések, csak nem emlékszünk rájuk. Ezt én a lazaságommal magyaráztam egészen idáig. Azt hittem, hogy annyira laza vagyok, hogy nem csak azt szarom le, amit mások csinálnak, de még azt is, hogy én mit csinálok. Ez az igazi chill, srácok. Kár, hogy tévedtem.

in-stock-100-original-2015-newest-xiaomi-miband-smart-xiaomi-mi-band-bracelet-for-xiaomi-mi4_jpg_350x350.jpg

Ébredés után rögtön megtekinthetőek az éjszakai alvásciklusaink, és összehasonlíthatjuk az addigiakkal, vagy a heteket egymáshoz mérni, szóval elég jól áttekinthetőek a korábbi adataink, követhetőek a változások. Ugyanez igaz a nappali tevékenységeinkre is.

Az ébresztés funkció működik simán is, meg okosan is. A sima ébresztés annyit takar, hogy finoman rezegni kezd az előre beállított időpontban és tapizással, vagy határozott csuklórázással kapcsolható ki. Az okos ébresztés esetén figyelembe veszi az alvásciklusainkat, és úgy ébreszt a beállított időpont előtti 30 perces intervallumban, hogy az ébresztés könnyű alvásos ciklusra essen. Ez azért jó, mert akkor nem ébredünk úgy, mint a mosott kaksi. Biztos ismeritek az érzést, amikor 9 óra alvás után valamitől viszonylag gyorsan, hirtelen ébredsz, és úgy érzed, hogy szevasz, kész, véged van, mint a botnak. Ez azért van, mert valahogy nagyon beletrafált az ébresztés egy mélyalvós ciklusba. Szopás.

Na, de ez a funkció ezt hivatott megelőzni. Bár engem másfél órával hamarabb is fel akart ébreszteni, de elküldtem az anyjába, amikor sikerült neki, és akkor még kétszer megpróbálta biztos, ami biztos alapon. Én ugyanilyen elven még kétszer elküldtem az anyjába, de addigra már mindegy volt, nem bírtam visszaaludni. Végül is felébresztett, nem panaszkodhatok a funkcióra. Viszont utána kikapcsoltam és nem használtam többet az okos ébresztés, teszt ide vagy oda.

 

Soknapos tapasztalat, ajánlás

A szíj kellemes gumiszíj, de ha laza, akkor az zavar, ha meg szoros, akkor megizzad alatta a kezem, és odatapad hozzá, hosszú távon nem jött be. A lépésszámlálója bár úgy tűnt, hogy jól számol, valahogy irreálisan magas értékeket mutatott nekem minden nap, és nem csak én vagyok ezen a véleményen. Volt, hogy tényleg sokat rohangáltam egy nap, de 16.000-et tutira nem léptem, főleg nem sétáltam 11 kilométert. Az a gyanúm, hogy az apróbb mozgásokat is beleszámolja a lépésbe. Gondolok itt például a telefon előhúzására, zsebkendő után matatásra, kézírásra, gépelésre, elvégre ez utóbbi kettő elég ritmusos, ütemes mozgást jelenthet a csuklónak.

original-xiaomi-mi-band-smart-xiaomi-miband-for-xiaomi-mi4-m3-miui-smart-fitness-wearable-tracker.jpg

Az alvásmonitorozása nem rossz funkció, egy ideig érdekes, de hosszabb távon az sem tudott lekötni. A rezgő ébresztéstől vártam a megváltást, de valahogy az sem volt nekem az igazi. Szó sincs arról, hogy nem meggyőző a kütyü, nekem egyszerűen nem annyira szimpatikus, hogy hosszabb távon maradjon, viszont szerintem kábé bárki másnak a kedvenc kütyüjévé válhat, ha ilyesmit keres.

Az üzemidő több, mint remek, vihető fürdeni is, jelzi az értesítéseket, változtatható szín, és lehet ugrókötelezéshez, meg felülésekhez is használni. Ettől többet 17-18 dolcsiért? Kizárt.

Ez egy márkás, minőségi termék, és messzemenően a legolcsóbb a kategóriájában, ha valaki ilyesmit keres, szerintem ne is gondolkozzon másik modellen, ettől megbízhatóbbat, megkedvelhetőbbet aligha fog találni. Abszolút ajánlható termék!

Itt megvásárolható mindenféle Mi Band, és a hozzájuk tartozó kiegészítők.

Meg itt is.

 

Uff.

komment

Címkék: élet kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr507365632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brókenpájp 2015.08.03. 08:17:23

Szia! Jó a blog, hiánypótló!

Én is vettem egy "kisdobozosat" de lenovo A536-al nem tudtam
a sehogysem működésre bírni, továbbadtam, a vevőnek működött.. :-(

Gábor
süti beállítások módosítása