Hamis Xiaomi külső akksi teszt - olcsón add az életed! (szintén ver. China)

2014.12.08. 10:00

mrgergoke

External-Battery-Pack-original-xiaomi-power-bank-10400mAh-xiaomi-10400-portable-powerbank-Charger-for-xiaomi-hongmi.jpg

A délelőtt sztárvendége egy igazi hamisított Xiaomi power bank (külső akksi)! Vásárolni készülő jelenlévők, kísérjétek figyelemmel a cikket, hogy ti is egyből levághassátok, hogy hamis-e a megérkezett akksitok! Miért fontos ez? Megelőzés, kérem. A hamis akksik olyan feszültségeket adhatnak le a mobil készülékeiteknek, hogy azok pár héten belül az örök dollármezőkre távoznak. Jó esetben csak totál meghülyülnek a szétcseszett akksitól. Következzék tehát az "Ismerd fel a köcsögöt a tömegben!" című játékunk!

Én egyből megláttam a köcsögöt, amikor a haverom bemutatta nekem legújabb szerzeményét. Szegény akksi akkor még nem tudta, hogy nem arra hivatott, mint a többi társa. Remélem, ezt nem olvassa az illető, akié az akksi.

Szóval egyből megláttam, hogy hamis az akksi. Sőt! Annyira király vagyok (alább ábrázoltam), hogy már az árából megmondtam neki, hogy szart vett! Azt mondta, hogy:

Buta fiú: - Hallod, pár napja jött meg a Xiaomi külső akksim. 10400 milliamperórás, fém házas, tök fasza.

Én: - Na, zsír, mennyi volt?

Bf: - Csak 15 dolcsi, tök olcsó!

Én: 

Itt egy egész alakos posztimpresszionista rajz, hogy mennyire király voltam akkor.1211793950.png

Kicsit még hitetlenkedett, miután közöltem vele, hogy kamu az akksi, de hamar bebizonyítottam neki az alábbi képekkel. Nézzük sorjában.

Mi-power-bank-sticker-unique-code.jpg

A nagyon lent feltüntetett techmesto nevű oldal szerint az eredeti Xiaomi akksik dobozán van ilyen eredetiség-matrica, a hamisakon nyilvánvalóan nincs. Lent linkeltem egy kínai oldalt (Google fordító lefordítja, ha szükséges), ahol a matrica alatt található 20 jegyű kód segítségével ellenőrizhetitek a termék eredetiségét. Mondanom sem kell, hogy nálunk szó sem volt matricáról. Tekintsétek meg:

Képek

Mi-usb-cable.jpg

A madzag volt az első, amit igazából megnéztem, ki nem találnátok, hogy milyen színű volt. Amúgy a jobb oldali göcsörtös is. Ez azért elég határozottan tré. Nagyon ravasz módon a kínaiak a kábeleiket telenyomtatgatták Mi feliratokkal, hogy kézbe véve azt gondolja az ember, hogy ez tutira eredeti, egy hamisra ilyet nem tennének. Ravasz.

usb-ports-mi-bank.jpg

Az előlapot tekintve, azon belül is a micro-USB csatit, megállapították, hogy a hamisak esetében fekete színű, az eredetieken mind rizsfehér színű.

mi-logo-usb-port.jpg

Az eredetinek a kábelvégek helyett az USB csatlakozó belsejébe van belenyomva egy aprócska Mi felirat. Ha szabad szemmel esetleg csak nehezen észrevehető, nagyítóval biztosan jól látható.

A felsoroltakon felül még számos dolog jelzi, hogy hamis akksival van dolgunk, de fölösleges mindet leírni, ennyiből már bőven meg lehet mondani, ha hamis.

 

A mi kis hamisunkról

Hát, nem volt egy nagy eksztra. Természetesen minden funkciója, tartozéka, tulajdonsága hiányzott, amitől eredeti lehetne. Így szegény haverom már sokkal kevésbé lelkesedett. Aztán észrevette ő is, hogy a Galaxy Nexus telefonját (1750 mAh) 3-3.5-szer tudja feltölteni. Két viszonyítási alap: a mostani telefonok 2500-3000 mAh-s akksikkal jönnek, a Thl 5000-re meg külön emlékezhettek. Ehhez képest ez lókuki. Ahogyan az akksi kapacitása is az eredetihez képest. Az ugye 10400 mAh-nak van kiírva, de ha még négyszer fel is tölti, akkor is csak 7000 a valós kapacitás. Bár ilyenről szó sem volt, hogy négyszer feltöltené.

 

Összegzés

Azt sajnos nehéz megmondani, hogy hol és mennyiért lehet eredetit kapni. Az biztos, hogy az eredeti ára 25-30 dolcsi körül mozog, és nem 15 körül. Sajnos rengeteg helyen árulnak fake akksikat, leginkább hivatalos Xiaomi webshopokból érdemes ezt rendelni, vagy ha van megbízható bolt, ahol vásárolni szoktatok, akkor ott. De amúgy vannak egész jó kínai akksik. Mármint úgy kínai, hogy nem tudja azt, ami rá van írva, de az árát nagyon megéri. Nemsokára rendelek ilyeneket is, és bemutatom.

Az akksival amúgy talán nem lenne akkora probléma, nem rossz cucc ez annyira az áráért, kulturált a formája, bárkivel elhitethetjük, hogy eredeti, stb. Szóval egy csomó előnye van, menőzni is lehet vele akár.

Mondjuk mindezek ellenére én nem venném meg, amikor tudok fele ilyen áron sokkal szarabbat is szerezni. Bár belegondolva ez nem nagy tehetség. Na, mindegy, a lényeget elmondtam.

Itt vásárolhatóak eredeti Xiaomi termékek.

Meg itt is.

Uff.

 

Kód ellenőrzése

A fenti akksi vs hamis akksi képek mind a techmesto.com oldalról származnak. Lehet, hogy saját képeik, de fogalmam sincs. Ezt csak azért írtam ide, hogy ne fordulhasson elő, hogy valaki a világ másik felén csak azért nem alszik ma éjjel, mert lenyúltam a képeit a forrás feltüntetése nélkül.

komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr866932819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mp3pintyo · http://www.pinterestegiveaway.com 2015.05.28. 12:55:33

@Aztapaszta: Innen rendeltem én is. Megjött. A kód ellenőrzésen átment, eredeti. 4450 Ft volt :D
süti beállítások módosítása