Csomagbontás módja

2014.01.17. 19:15

mrgergoke

Megkaptam a csomagom. Nekieshetek láncfűrésszel?

NEM. Ismét egy rémesen fontos ponthoz értünk, mindenki vésse az eszébe, hogy mi a csomag felbontásának módja. Most nem ironizálok, lényeges, hogy ezt mindenki betartsa. Ha megkaptuk a csomagot, az első dolog, ami eszünkbe jut, az az legyen, hogy az elérhető, lehető legjobb minőségű videofelvételre alkalmas eszközzel VEGYÜK FEL A KICSOMAGOLÁST. Megörökítjük az utókornak? Nem. Megörökítjük a kínaiaknak a garanciális ügyintézés esetére. Fontos, hogy egy kínai csomagot mindig kétkedéssel fogadjunk, készüljünk fel minden eshetőségre, sosem tudni, mi van benne. Nem paranoiát akarok belenevelni a kedves olvasóba, hanem nagyfokú elővigyázatosságot. Gondolkodjunk előre, hogy mit fogunk tenni, ha valami nem stimmel a termékünkkel. Hogyan bizonyítjuk? Hát a felvétellel, ezért vesszük fel. A legjobb, ha megkérünk valakit, hogy videózza 1-1.5 méteres távolságból a kibontás minden pillanatát. A videó tartson legalább addig, amíg beüzemeljük az elektronikus eszközt (bekapcsoljuk a táblagépet, telefont, és bár alapfunkciót kipróbálunk rajta), és megkeressük az összes ígért tartozékát. A videón jól látható legyen minden lényeges elem, hogy ha valami nem klappol a csomaggal, akkor az a kínaiaknak is vitathatatlan legyen. Egy videó nagyon sokat számít a garanciális ügyintézés során, ezért fontos a minőség, óvatosság. Ha mélyebben szeretnénk tájékozódni, érdemes megismerni két fogalmat. Egyik az úgynevezett ,,unboxing video", ez nyilvánvalóan a kibontásról készített videó, és gyakran egy rövidke bemutató, teszt, kis kommentárral. Youtube-on minden ismertebb készülékről találni ilyet. A másik fogalom a ,,DOA", azaz ,,Dead On Arrival / Halott a megérkezéskor". Azokra a készülékekre használják, hogy doás volt, amelyek a csomag felbontását követő első bekapcsolást sem érik meg, egyszerűen döglötten érkezik. Az egyik legjobb fajtája a hibának, mert egy unboxing videó nagyban elősegíti a problémamegoldást, nincs vita, találgatás a felek között, hogy mitől halt meg, beázott, nem ázott be, rendeltetésszerűen használták-e, vagy nem, stb.

Tehát ha valaki nem napi 7 telefont kap, jobban teszi, ha veszi a fáradságot, és rögzíti a kicsomagolás pillanatait. Nagy segítség lehet később.