Garancia, problémák intézése

2014.01.19. 00:07

mrgergoke

- Van garancia a termékekre? Hogyan tudom érvényesíteni?

A garancia feltételeit minden webshop egyértelműen le szokta írni egy összefoglalóban, ami megtalálható valahol az oldalon kis kutakodás után. Jellemzően kb. 1 hétig szokták vállalni a teljes összeg megtérítését, ha az érkezett áru bizonyíthatóan rossz, vagy a vásárló meggondolja magát. Pár hónapig szokták ők állni a visszaküldés ÉS a javítás díjait is (postázásnál utólagos megtérítés van), ezután pedig saját költségen postázzuk vissza, de ők javítanak. Telefonok esetén ez az első évig szokott tartani. Eddig nem találkoztam egy évnél több garanciaidejű kínai telefonnal. Az első év után visszaküldés plusz javítási költségen is megjavítják a termékeket.

Érdemes megbízhatónak jelölt webshopokból vásárolni, mert probléma esetén rengeteg gondtól kímélhetjük meg magunkat ezzel. A mindennek elhordott webshopok azért vannak mindennek elhordva, mert probléma esetén megszűnnek kommunikálni és kedvesnek lenni. A normálisabb webshopok (pl. Banggood) szinte kérdés nélkül segítenek, amennyire csak tudnak. Bizonyítékot szinte minden esetben kérnek, majd a fotó/videó elküldése után segítőkészen megoldják velünk a problémát.

Megoldásként felajánlhatják, hogy az oldalon levásárolható pontok formájában kapjuk vissza a pénzünket, vagy ugyanilyen értékű kupont adnak, esetleg nem az egész összeget térítik vissza, de ha jogosnak érezzük, ne féljünk megmondani nekik (kulturáltan!), hogy a teljes összeg visszatérítését szeretnénk, ha ők nem szeretnének negatív visszajelzést a webshopról.

 

- Érvényesítés

Pár ezres tételig általában nem kell visszaküldeni a termékeket. Volt már olyan is, hogy tizenezres értéket sem kellett, de ez azért nem jellemző alapvetően. Ha vissza kell küldeni, jelezzük a problémát a webshopnak, és amikro szólnak, hogy vissza kell küldeni, adni fognak egy címet. Ne random címekre küldözgessük a hibás terméket, mindig kérjük el a pontos címet a kínaiaktól! Ezután elmegyünk a postára, és közöljük az ügyintézővel, hogy mi a szándékunk. Legutóbb, amikor vissza kellett küldenem egy telefont, kb. 3000 forintot fizettem, és volt követési szám is a telefonon. Ezt is feltétlenül kérni kell. Inkább fizessünk többet, de a követési számon nem spórolhatunk! Fizetéskor fontos, hogy számlát is kérjünk, elveszett csomag esetén szükségünk lesz rá, illetve a kínaiak is kérhetik, ha megtérítik a visszaküldés díját.

Postázás után elküldjük a feladóvevényen található követési számot a webshopnak, szólunk, hogy elküldtük, és várunk. Remélhetőleg jelzik, ha megérkezett, de ne féljünk 2 hét után érdeklődni, illetve figyeljük szorgalmasan a követési számunkat is a posta.hu csomagkövetési oldalán. Innentől már megbeszélés kérdése, hogy hogyan megy az ügyintézés.

A bejegyzés trackback címe:

http://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr595765003