Fizetés, Paypal, panasztétel, pénzvisszaszerzés

2014.01.19. 00:28

mrgergoke

Ha kintről vásárolsz, CSAK és KIZÁRÓLAG Paypal-en keresztül fizess! AliExpressen AliPay van PayPal helyett, ugyanolyan jó!

 

Fontos fogalom, melyet mindenki jegyezzen meg: ,,(full/partial) refund". Mi az a ,,refund"?

A ,,refund" a fizetett pénzösszeg megtérítése. Ha vásárolok egy telefont 150 USD-ért, plusz fizetek 5 USD-t szállításra, akkor a ,,full refund" összege $155. A ,,partial refund" a ,,full refund" egy részösszege, mely megbeszélés, vagy előírások által meghatározott. Partial refundot akkor kaphatunk, ha például használható az érkezett termék, de van küllemi, vagy működésbeli részleges hibája. Mondjuk elromlik a telefon akksija, és feltétlenül újat kell vásárolnunk. Ilyenkor nyilván a készüléknek nincs semmi baja, ezért csak egy kis összeget (kb. az akksi árát) kérhetjük vissza.

 

- Megbízható a Paypal?

Minthogy milliók használják fizetésre, és hatalmas összegek mennek jobbra-balra nap mint nap, IGEN. A Paypal teljes mértékben megbízható, senki ne féljen használni.

 

- Van lehetőség a pénzátváltás (HUF --> USD) árrését csökkenteni, hogy kevesebbe kerüljön a dollár?

Képzeld, van! Egy Totalcar-os cikkben nagyszerűen le van írva, ezért ha nem haragudnak, egy az egyben kimásolnám tőlük a módszert.

Olvasóink számtalan levélben érdeklődtek PayPal konverzió átállításáról. 

Az egyik megoldás:

Ha vásárlás után átirányítottak a PayPal fiókunkba, az oldal közepén keressük az Other Conversion Option kattintható feliratot. Ezután a „Bill me in the currency...” kezdetű szövegdoboz melletti karikába tegyük a pöttyöt. A Submit gomb megnyomásával végeztünk is a feladattal.

A másik megoldás:

A PayPal fiókba való belépés után a következő útvonalon kell végighaladni:

Profile  menü - My money – My preapproved payments sorban lévő Update gomb – Set Available Funding Sources kattintható szöveg  – a társított bankkártyához tartozó Conversion Options – „Bill me in the currency...” kezdetű szövegdoboz karikájába kerüljön át a pötty – Submit és készen van az átállítás.

forrás: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/01/17/almaid_kutyui_harmadaron/

 

- Miért Paypal-lel fizessek? Banki átutalás nem jó?

A PayPal-lel szembeni hatalmas hátránya a vásárlóvédelem hiánya. A pénzt elutalva senki sem téríti azt vissza csalás esetén. Minden esetben tartózkodjunk a banki átutalástól. Ha egy kínai ezt kéri, az már kapásból nagyon gyanús.

 

- Milyen védelmet biztosít nekem a PayPal?

Egy termék vásárlásakor (most elsősorban eBay-re gondolok) általában van kiírva Estimated time of delivery, azaz várható megérkezés időpontja. Ha van kiírva, akkor ettől a dátumtól számítva, ha nincs kiírva, akkor a vásárlás napjától van 30 napod az eBay felé jelezni. Ha kicsúsznál ebből, a PayPal-en 180 napos vásárlói védelem él, de érdemes nem halogatni a dolgot.

 

- Mi a konkrét módja a panasztételnek?

Ahhoz, hogy kapcsolatba léphessünk az eladóval a Paypal-on keresztül, lépjünk be Paypal számlánk felületére. Keressünk olyat, hogy Resolution Center. Rákattintva a ,,problémamegoldó központba" kerülünk. Itt láthatjuk a nyitott ügyeinket, ha van ilyen. Ha nyitni szeretnénk egyet, akkor kattintsunk a ,,Report a problem" feliratra. Ezzel tudunk új ügyet nyitni, egy problémát jelenthetünk a Paypal felé. ehhez meg kell keresnünk, hogy melyik utalási tranzakció esetén van a probléma. Ha nemrégiben történt a dolog, akkor ott lesz a gyorslistában, ha régebbi dolog, érdemes a Transaction history-ban megtekinteni (a Unique Transaction ID-re lesz szükségünk). Ezután már minden gyerekjáték, leírjuk a problémánkat (nyilvánvalóan angolul), és várjuk, hogy a Paypal visszajelzést adjon az eladó válaszáról. Az ügy egy idő után elévül, de aggodalomra semmi ok, ugyanis az elévülés előtt e-mail-ben többször is figyelmeztetést fogunk kapni erről. Ha nem hagyjuk elévülni, akkor továbbíthatjuk egy magasabb szintre, ez a Claim. Hívjuk ezt magyarul reklamációnak. Eddig tehát csak panaszt tettünk, problémát jeleztünk, de a reklamáció valamivel magasabb szintű, ez az, amitől (joggal) tartanak az eladók. Ez lényegében csak annyival több az Case-nél, hogy itt a PayPal vizsgálja az ügyet, és ők hoznak döntést, hacsak közben az eladó vissza nem adja a pénzt. A PayPal az esetek nagy részében korrekt módon dönt, de ritkán hallani olyan esetekről is, hogy a hibás terméket kapott vásárló még vissza is küldte a cuccot, mégsem kapta vissza a pénzét. Ez persze ritka.

 

- Tippek a pénz visszaszerzéséhez

Beszéljünk angolul normálisan, vagy kerítsünk valakit, aki megteszi helyettünk. Fogalmazzunk kulturáltan, egyértelműen, és határozottan. Ne idegeskedjünk, hanem tárgyilagosan írjuk le, hogy mi történt, mi van most, és mit szeretnénk. Ez PayPal-en kötelező érvényű, a kínaiakkal lehet kicsit trógerebb módon beszélni, mert sok helyen ők is alig értenek angolul. Félreértenek mindent, amit lehet, ebből pedig mindig hosszas beszélgetések születnek. Ilyen esetekben egyszerűsítsük le a dolgot, amennyire lehet, ne fogalmazzuk túl, mert csak félreértéseket szül. Ha nem megy a dolog, dobjuk be a jó öreg negatív visszajelzéses dolgot. Nem visszaélésre buzdítok senkit, mert az igen alja dolog, de ha szükséges, ne féljünk negatív feedback-kel "fenyegetőzni". Erre valószínűleg hallgatni fognak.

 

- Összegzés: miért jó tehát a Paypal? Más elektronikus fizetési módszerekkel ellentétben 180 napig garantálja, hogy visszakapod a pénzed, ha valami nincs rendjén. Ez nem jogosít fel senkit sem visszaélésre, akármennyire is úgy érzi valaki. Ne nézzünk hülyének senkit, ez ÉRTÜNK, VÁSÁRLÓKÉRT van.