Hordozható bluetooth-os hangszóró teszt #üzemidő lemérve

2014.01.14. 20:00

mrgergoke

Kedves Olvasók!

Van egy jó hírem, amit két egyszerű indokra tudok visszavezetni. A egyik indok az, hogy az írásbeliséggel, és olvasással közösen tüntetünk az analfabetizmus ellen, így van kinek cikket írnom. A másik indok az, hogy kerek 2 hét múlva (január 28-án) egy évesek leszünk, azaz lassan már önállóan járunk. Ez igazán jó hír, elmondhatom magamról, hogy csináltam valami hasznosat 2013-ban. Ezen felindulva megfogadom, hogy folytatom 2014-ben. Ja, a jó hír az, hogy folytatom, de lényeges információ, hogy igyekszem rendszerezettebben. Ez csak annyit takar, hogy némileg nagyobb összegeket fordítok az eBay-es vásárlásaimra, mert ha csak telefonokat tesztelek, az nagyon sok pénzt, időt, és energiát felemészt. El sem tudjátok képzelni, mennyit.

Ma viszont semmi sem fogja felemészteni ezeket a létszükségleteimet, ugyanis egy önmagához, és tudásához képest rémesen olcsó, és nagyszerű kütyüt fogok bemutatni. Okuljatok tágra nyílt, vízszintesen mozgó szemgolyókkal a ,,Tovább" után!

Képek

A terméket bárki megtalálhatja eBayen rövidke keresgélés után ,,portable bluetooth speakers" címszó alatt. Már az első oldalon rábukkanhatunk, ha igazítunk a listázás sorrendjén az örök párossal: Buy It Now, valamint Price + Shipping: lowest first. Ne mondjátok, hogy nem ezzel kezditek a keresgélést, minden igaz magyar ember így teszi!

Nos tehát rátalálunk a termékre, megállapítjuk, hogy $8.59-ért (értsd: jelenlegi árfolyamon ~1876,37 Ft) való vesztegetése meglepően kellemes hangzású. Ez után szokott az jönni, hogy a kép illusztráció, mert igazából csak egy micro-USB kábelt árulnak, amit lehet például ehhez a termékhez is használni. Bevallom ez nem vészesen gyakori, de én jó pár hasonszőrű hirdetésbe futottam bele. Éppen ezért alaposan elolvassuk a Description, ahol azt írják róla, hogy támogatja például a V3.01-es bluetooth-t, és közvetlenül micro-SD kártyáról tud lejátszani. A bluetooth-os dolog még csak-csak hihető, a másik tulajdonságával, viszont akad némi probléma. Első körben az a baj, hogy a képeken nem látni kártyabefogadó nyílást. Második körben ugyanez a baj, csak én a két kezembe fogva sem látok rajta nyílást. Nem baj, ez még nem nagy veszteség, mert ha lenne rajta nyílás, akkor gombok hiányában nem tudnánk irányítani. Na mindegy, kezd fárasztóvá válni ennek az elemzése, térjünk vissza inkább arra, hogy mije van akkor.

IMG_20140113_141208.jpg

Hát van neki például egy 450 mAh-s akksija. Mármint a leírás szerint. A dobozára ugyan csak 300 mAh van írva, és bluetooth V2.0. Most meg szabad szidni egy kicsit, mert megint ott tartunk, hogy mit nem tud, pedig nemrég még azt ígértem, hogy tök jó a cucc. Kicsit tovább bonyolítva a dolgot arra jutottam, hogy mindenki hazudik róla az adatait tekintve. A legolcsóbb (tehát amelyik a listázásban legelöl van) nem ugyanaz, akitől én vettem, és két tök különbözően hazudozó leírásról van szó, bár szemmel láthatóan totál ugyanazt a terméket árulják. Tök mindegy, ez nem a Media Markt, hogy megharagudjunk rájuk az ilyen apróságokért. Még egy utolsó mit-nem-tud mondatot engedjetek meg nekem, aztán ígérem, hogy (majdnem) csupa jót fogok írni róla. A leírásból gyakorlatilag semmit nem tud a dobozára írtak szerint (teljesítmény, akku kapacitás, bluetooth verzió, testnyílásai, stb.). Én ugye egyiket sem tudom igazolni (kivéve a kártyanyílást), csak a dobozhoz viszonyítok!

Eddig nem sok olyat tudtatok meg róla, ami miatt idekattintottatok, most viszont igyekszem ezt kompenzálni. A néhány m³ bubis csomagolóanyagból kibányászva a képeken is látható, megviselt állapotban találtam a dobozkát, ami a csomag méretéhez képest meglehetősen kicsi. Kivettem belőle a műanyag foglalatba helyezett hangszórót, és a két kábelt hozzá. Kaptunk ugye egy apa-apa végű 3.5 jack kábelt (kb. 30-40 centis) és egy hasonló méretű DC in töltőkábelt. Szerencsére töltve érkezett, mert a töltést nem mutatja a lámpa, ahogyan azt sem, mikor van feltöltve, így ezekről csak feltételezéseim lehetnek. Szóval valamennyi szuflával jött már, így rögtön ki is tudtam próbálni. Jack kábellel semmi probléma nincs vele, megfelelő minőségben jön át a hang és nincs alatta statikus zaj egészen addig, amíg nem dugjuk rá a töltőre is, mert akkor aztán zúg-zümmög összevissza. Szóval kábelen keresztül nagyon prímán működik minden.

Bluetooth-on nem ilyen sima a helyzet, de majdnem. A termék aliasa a KTS-07 megnevezés, ilyen néven található meg vezeték nélkül. A rácsatlakozás a vártnál sokkal egyszerűbb, a kapcsolót a BT jelecskére kell tolni, ekkor zenél egy kicsit, telefonnal megkeressük, rábökünk, és kb. 3 másodperc múlva pár kattanás kíséretében rácsatlakozott. Az egyet szomorú dolog ebben az, hogy ilyenkor viszont van egy nagyon halk statikus zaja, halkan sistereg és zúg. Állítom, hogy ez senki mást nem zavar (engem sem vészesen), de alapvetően azért vettem, hogy az ágyam fölé fellógatva majd ennek a muzsikájára fogok elaludni. Nem állítom, hogy alkalmatlan rá, de a legalacsonyabb hangerő is picit hangos alváshoz. A legalacsonyabb hangerőszint (mindent a telefon határoz meg, nincsenek rajta szabályozók!) olyan, hogy napközben még fülelsz is hozzá, viszont amikor hullacsend van már a szobában, és lecsillapodsz, akkor pont egy picit hangos.

A jelet egyébként meglepően jól veszi. Arrébb mentem a lakásban (légvonalban sajnos csak pár méterről van szó) és bezártam magam a fürdőszobába. A legtávolabbi sarkába helyezve a telefont is csak akkor volt vételi problémája, amikor szívatni kezdtem. A lejátszás/szünet gombot kezdtem el másodpercenként sok alkalommal bökdösni, és itt egy kicsit elkezdett szaggatni (nem, nem a lejátszás-megállást hallottam, hanem tényleg megakadt). Pár másodperc után viszont helyreállt a kapcsolat és folytatta a zenelejátszást. Szabadtéren még nem volt alkalmam tesztelni, de azt is meg fogom tenni.

A lejátszás hangerejét mint mondtam, csak telefonon (vagyis a lejátszóeszközön) lehet állítani, így az határozza meg alapvetően. Erről csak annyit tudok mondani, hogy félelmetesen hangos. Ennek ellenére, képes halkan, kellemesen hangosan, és kifejezetten hangosan is zenélni. Ha nagyon hangosra van állítva (kb. onnantól, amikor egy android-os készülék kiírja, hogy a biztonságos szint fölé készülsz emelni a hangerő-szintet), akkor először csak bizonyos frekvenciák, majd szinte mind recsegni, torzítani kezdenek, tehát nem érdemes így használni. Viszont megint hozzá kell tennem, hogy ilyen szinten már abnormálisan hangos, szó szerint bömböl.

A hangzás minőségéről és a hangterjedelméről csak pozitívan tudok nyilatkozni, nincs kifogásolnivalóm. Egyszerűen nem lehet, ugyanis túlteljesíti az elvárásokat. A leírás szerint 90 Hz-től indul a skálája, viszont Youtube-os hangteszt alapján 80 Hz-et adott ki éppen, amikor elsőnek éreztem rezegni a kezemben, és közel hajolva hallottam is, a hangot. Egyszerűen fantasztikus. Felfelé lépkedve a skálán éppen 16 KHz (= 16.000 Hz, a leírás szerinti legmagasabb hangja 20 KHz) körül jártunk, amikor még vígan zenélt. Az viszont szerintem már kamu volt, mert a 16.000 Hz-et a 2.1-es hangrendszeremmel is csak úgymond érezni lehetett, ez pedig jól hallható sípolást adott ki. Minden esetre 12.500 Hz-ig még biztosan stimmeltek a hangok, ami szerintem bőven megfelelő egy ilyen kis mono hangszóró esetében.

IMG_20140113_141352.jpg

Van egy picike LED rajta, ami három dolgot tud: zölden villogni, ha BT módban készenlétben van, folyamatosan zölden világítani, ha van vezeték nélkül rácsatlakozott eszköz, és pirosan világítani, ha ,,ON"-ra van állítva a kapcsoló. ,,ON" módban alkalmas egyébként a vezetékes lejátszásra.

Az akkuidőről egyelőre nem tudok nyilatkozni, mert még csak tegnap kaptam meg a terméket, és azóta sem tudom, hogy mikor van feltöltve, és mikor nincs, úgyhogy most nagyon sokáig fent hagyom, aztán egy teljes merítésnek vetem alá. A kapott értéket természetesen ki fogom írni ide. A leírás szerint 2-5 óra, a doboz szerint csak 1-3, használattól függően. Mostani használati becsléseim szerint közepes hangerőn (vagy valamivel alatta) BT módban 2-2.5 órát fog kihúzni.

Méreteihez (5.1 cm x 4.2 cm) képest szerintem meglepően jól szól, elég hangosan is, és ha sikerül kiderítenem, hogy meddig bírja, még boldogabb leszek. Küllemre egyébként enyhén gumis hatású a borítása, kellemes megfogni, és a fekete színű verziója nemigen gyűjti az ujjlenyomatokat. A teteje szerintem alumínium (de biztosan fém!), ami nagy pozitívum szerintem, kicsit minőségi érzetet ad legalább. Az illesztésekkel nincs baj, elég korrekt módon egy van pakolva, szétszedni nem is tudnám barmolás nélkül. Kipróbáltam Win8-as számítógéppel (a hangeszközöknél alapértelmezetté kell tenni, hogy működjön), a saját Android-os telefonommal, és Windows Phone-nal, minddel rögtön működött, probléma nélkül.

Én minden tekintetben elégedett vagyok vele, azt hiszem meg is tartom, nem szánom eladásra. A ,,kedvenc kütyüim" lista új szereplője lett. Ha valaki már gondolkozik a beszerzésén, de nem biztos benne, akkor vegye az írásomat, egy hatalmas IGEN-nek bátorításképpen!

Köszönöm a figyelmet, most már pisloghattok!

# A cikkből hiányzott az üzemidő a pontatlan mérések miatt, most viszont sikerült lemérnem. Egy vastagfalú termoszban volt (már nagyon idegesített a zene), amit beraktam a szekrénybe, és rácsuktam az ajtót. A termoszban valamiért erősen szakadozott az adás, amikor az öklöm eltakarta a bejáratot (ahogy belehelyeztem az eszközt már ment a lejátszás), viszont furcsamód nem jól ment minden, amikor a rendes teteje volt rajta. Minden esetre arra tudok következtetni, hogy a termosz igen erősen lefogta a jelet. Tehát ilyen környezetben bírt majdnem 4 óra 30 percet pontosan közepes hangerőn. Én azt mondom, kiváló. Soha ettől rosszabbat ne lásson a Blog, és tapsolni fogok!

Itt meg még több.

komment

Címkék: kiegészítők elektronika

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljkinait.blog.hu/api/trackback/id/tr765758320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maximan 2014.04.05. 17:28:18

Szia!

Mély hangokat mennyire adja vissza? Nem gondolok itt sub-bass hangzásra :D de legtöbb telefonnál ugye igen gyér a mély (és esetenként a hangerő is), ehhez kellene nekem valami egyszerű, olcsó, mégis használható kütyü. Amivel a mélyhangok nem cincogásként jönnek vissza.
köszi! :)

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2014.04.06. 12:29:10

Szia!

Nem állítom, hogy reng a ház tőle, de ahhoz képest milyen pöttöm kis cucc, és mennyibe kerül teljesen jó a basszusa. Hallhatóan nyomja ki a mélyeket, mert futtattam egy mélytesztet rajta, de nem kell arra számítani, hogy szétszed mindent. Szerintem teljesen jó a basszusa, személy szerint meg is lepődtem, hogy mennyire hallatszik. Szerintem, ha ezen múlik a vásárlás, nyugodtan vedd meg!

Üdv,
mrgergoke

ismeretlen személy 2014.04.07. 10:51:28

Érdemes lenne szétkapni. Ha a BT modulon van lehetőség ráforrasztásra akkor egy 1,5-2cm-es vékony réz szál megszünteti általában a sistergést. Ha van rajta ilyen antenna szerű kialakítás a végére kell forrasztani.
www.bluetooth-gps-module.com/china-low_voltage_bluetooth_class_2_bc4_hid_module_with_8m_bits_pcm_audio_interfaces-207882.html

mrgergoke · http://rendeljkinait.blog.hu/ 2014.04.07. 18:42:57

Már nincs sajnos nálam, de meg lehetne próbálni! :)
süti beállítások módosítása